Şarköy Anadolu Lisesinin 2017-2018 öğretim yılı mezuniyet töreni

     Şarköy Anadolu Lisesinin 2017-2018 öğretim yılı mezuniyet töreni 11 Mayıs 2018 Cuma günü Okul bahçesinde gerçekleştirildi.Törene Kaymakam Yakup Güney, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mümin Bayır, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenci velileri ve öğrenciler katıldı.
     Tören öncesi geçtiğimiz yıl Anadolu Lisesi Müdürlüğünden ayrılarak Şarköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü olan Gökhan Gökkaya ve okul öğretmeni Ramazan Orhan okul öğrenci-
lerinden büyük alkış aldı.
     Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan programda ilk konuşmayı mezun öğrenciler adına Okulu birincilik ile bitiren Gökçe Tekin (Çınarlı Mahallesi Muhtarı Coşkun Tekin’in kızı) yaptı.
    Gökçe Tekin konuşmasında "Sayın kaymakamım, değerli protokol üyeleri, kıymetli öğretmenlerim ve  saygıdeğer konuklarımız. Bu özel günümüzde bizleri yalnız bırakmayıp aramızda olduğunuz için hepinize çok teşekkür ediyoruz. Ne demeliyim neyden bahsetmeliyim bilmiyorum. Çok güzeldi de-
sem az, çok yorucuydu desem hafif, nasıl başlamıştık desem eski, nasıl bitebilir bir anda desem duygusal olacak. Hatırlıyor musunuz o günü desem onca anı dizilecek hafızalara. Yaşamımızda bazı şeyler vardır, hayatımızın bir parçası olan, ama biz onların farkına bile varamayız ta ki elimizden kayıp gideceğini kaybedeceğini anlayana kadar. Okulda öyleymiş, ama biz biraz geç anladık. Gitmek gidebilmek ne acımasız bir kelimedir, ünlemleri takarcasına peşine vurgun yemişcesine hayattan. Bizler ayrılık adına el sallarken bu ulu çınara, arkamızda kalan kocaman bir ailemiz olduğunu biliyo-
ruz. Her sabah gün doğarken kalkmak, kışın soğukta titremek, yazın güneşte terlemek, birbirini kovalayan yazılılar sözlüler ne de zor gelmişti bizlere. Bir bitse de kurtulsak derdik, işte bitti. Gidiyoruz giderken yanımıza anılarımızı, özlemlerimizi, sevinçlerimizi alıyoruz. Sevgili mezun
arkadaşlarım ve bilgisi ile sevgisi ile ışığı ile yolumuzu aydınlatan kıymetli öğretmenlerim,artık ayrılık vakti. Evet biz mezun oluyoruz, dile kolay bitmez nasıl bitecek diye gün saygımız bu uzun ve yorucu yolculuk tamamlanıyor. Bugün burada 4 yıllık hikayemizin son sayfasını yazıyoruz. Lise hayatı denilen 4 yıllık güzel zamanın bitişine şahitlik ediyoruz, hani bazı şeyler anlatılmaz yaşanır derler ya bizim 4 yıllık hikayemiz de aynen böyle. Bu güzel okul bize yalnızca matematik fizik öğret-
medi nasıl adaletli nasıl donanımlı nasıl bilgili ve nasıl en iyi olunur bunu öğretti. Bugün bu
ilçenin en iyileriysek bu başarımızda öğretmenlerin hakkını ödeyemeyiz. Bu gönül yolculu-
ğunda elimizden tutan bize her zaman en iyi olmayı öğreten uğruna köle olacağımız öğret-menlerimize okulumuzun çok kıymetli idaresine ve tüm çalışanlarına şahsım ve tüm mezun olan arkadaşlarım adına binlerce kez teşekkür ediyorum. Sizlerin huzurunda bir teşekkür de bu uzun ve yorucu yolculukta her anımda yanımda olup beni her zaman destekleyen, varlığıyla huzur ve güven bulduğum sevgili annem babam ablam ve canım aileme etmek istiyorum. Beni bu yolculuğumda yalnız bırakmayıp elimi sımsıkı tuttuğunuz için sizlere minnettarım. Bizler bugün birer kıvılcımız
Mustafa Kemal Atatürk'ün izinde birer alev topu gibi büyüyerek bu vatan ve millet için bir ömür çalışmaya devam edeceğiz ve bize her zaman en iyi olmayı ilke edindiren sevgili okulumuz Şarköy Anadolu Lisesi,biz seni çok sevdik ve asla unutmayacağız sen de bizi unutma."dedi.                                    Okul birincisi Gökçe Tekin'in ardından okul öğretmenleri adına Anadolu Lisesi öğretmeni
Ramazan Orhan bir konuşma yaptı ve konuşmasında "Sayın Kaymakamım, sayın İlçe Milli
Eğitim Müdürüm, sayın Okul Müdürüm, değerli daire amirleri, çok değerli öğretmen arkadaşlarım ve sevgili veliler, hepiniz mezuniyetimize hoş geldiniz. Sevgili gençler mezuniyetleri hiç sevmem hem de hiç, nihayetinde sondur gidiştir özleyiştir. Siz mezun olup gidiyorsunuz bizi ardınızda bırakarak.
Evet mezun oluyorsunuz giderken de beraberinizde yüreğimizde size ait olan anıları götürüyorsunuz. Yani anlayacağınız benim bizim yüreğimiz yamalı bohça gibi yangın bakırı gibi.
Benden nasihat beklemeyin gençler, sizi ne mutlu ediyorsa onu yapın. Mühendis olun, iktisatçı olun, öğretmen olun, buna yeteneğiniz ve ilginiz varsa şair olun ressam olun, yalnız hayatı ıskalamayın. Yaşayın yerine göre de yanlış yapın dert değil öğrenirsiniz tecrübe edinirsiniz. Üniversite hayatı dünyadaki yalancı cennettir gençler tadını çıkarın. Üniversite hayatı seçtiğiniz alanda uzmanlaşmak değildir sadece aynı zamanda insan tanıma ve sosyal çevrenizi oluşturma ve genişletme imkanı su-
nar. İnsan tanırken de kimseyi ötekileştirmeyin, çünkü biz biliyoruz ki kürk mantolu madonna'dan en sefil insanın bile başından geçen çok maceralar vardır. Üniversite hayatında bilginize ilginize becerinizi yeteneğinizle uygun sosyal kulüplere katılın. Kulüp deyince bir anım aklıma geldi müsaadenizle paylaşmak istiyorum. Üniversite kantininde bir baktım Türk Hava Kurumu'nun standı havacılık kulübü, bir kızcağız oturmakta hemen yanına seğirttim. Çok bekletmedim umarım dedim. Kafasını kaldırdı sonunda geldin ya dedi tanışmış olduk.Sonra kulübe üye olmak istediğimi söyledim, kendisi Eskişehir'de planör eğitimi vereceklerini söyledi. Yalnız beni tepeden tırnağa süzdü kilonuz kaç dedi söyledim. Üst sınırın üstünde dedi kabul etmedi beni. Peki planörün düşme tehlikesi mi
var dedim yok kalkmama ihtimali var dedi. Sevgili gençler bilme öğrenme ihtiyacınızı hiç kaybetmeyin. Öğrendiğiniz her yeni bilgi sizi çok ama çok mutlu etsin. Şimdi sıra bence en önemli konuya geldi gençler mizah. Bana göre mizah duygusu olmasaydı yaşam, ölüm, akıllılık, divanelik, iyilik, kötülük gibi çelişkilerle bir arada yaşayamazdık. Mizahı kullanarak kendimize gülerek ve çevremizle birlikte gülerek hayatın aslında o kadar da ciddi önemli ve dayanılmaz olmadığını öğreni-
riz. Sevgili Gençler ben de söz bitmez ama bu kadar yeter. Sizlere bundan sonraki hayatınızda mutluluklar diliyorum güle güle gidin. Gününüz dünden her daim güzel olsun tırnağınıza taş değmesin." Dedi.
     Ramazan Orhan'ın konuşmasının ardından Şarköy Anadolu Lisesi Müdürü Esma Deniz Dellal bir konuşma yaptı ve konuşmasında "Sevgili veliler kıymetli öğrenciler Şarköy Anadolu Lisesi mezuniyet törenine hepiniz hoş geldiniz. Bugün Şarköy Anadolu Lisesi olarak 4 sene önce bizlere emanet edilen 75 tane öğrencimizi mezun etmenin onuru gururu ve hüznünü bir arada yaşıyoruz. Değerli velilerimiz sizlerden emanet olarak aldığımız öğrencilerimizi idarecilerim, öğretmenlerim, personelim hizmet ederek onların daha iyi bir birey, daha donanımlı bir birey olarak mezun olmalarını sağladılar. Şimdi bu öğrencilerimizi sizlere tekrar takdim ediyoruz. Kıymetli mes-
lektaşlarım bir anne bir baba edasıyla burada bulunan bütün öğrencilerimize bilgilerinizi aktardınız kucakladınız onlara rehberlik ettiniz. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sevgili gençler bugün bir mezuniyet yaşıyorsunuz, her mezuniyet yeni bir başlangıcın basamağı. Hayattaki hedefleriniz hep yüksek olsun ama hedeflerinizden en önemlisi iyi bir insan olmak olsun. Büyük önderimiz Musta-
fa Kemal Atatürk bütün umudum gençliktedir diyerek sizlere olan güvenini fazlasıyla belirmiştir. Bizlerde Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı vatan ve milletine değer veren değerlerine sahip çıkan bireyler olarak sizlere etmenin onurunu bir kez daha yaşıyoruz. Törenimize katılarak bizleri onurlandıran velilerimize konuklarımıza törenin hazırlanmasında emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz. Sevgili Şarköy Anadolu Lisesi öğrencileri sizleri sevgiyle hasretle uğurluyoruz hepinize mutluluk ve başarılar diliyoruz. Yolunuz bahtınız ufkunuz ve gönlünüz açık olsun." dedi.  .
     Okul Müdürü Esma Deniz Dellal'ın konuşmasının ardından okul birinci Gökçe Tekin,okul ikincisi Buse Tuhan, okul üçüncüsü Tuğçe Özkaynak kürsüye davet edildi ve plaketleri Kaymakam Yakup Güney tarafından verildi.                             .
     Plaket töreninin ardından okul birincisi Gökçe Tekin okul kütüğüne isim künyesini çaktı.      Okulun 12. sınıf öğrencilerinden Kadir Doğan Akalın bayrağımızı 11. sınıf öğrencisi İsmet Çiçek'e, 12. sınıf öğrencisi Aslı Var okul flamasını 11. sınıf öğrencisi  Elif Gül'e teslim etti.                                     Devir teslim töreninin ardından mezun olan 75 öğrenci mezuniyet belgelerini okul öğretmenleri Özgür Şengülen, Sevim Yavuz ve Ramazan Orhan'dan aldılar.                                        .
     Öğrencilerin belgelerini almalarının ardından kep atmaları ile tören sona erdi.                 .






























Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski