Eğitim-İş Atatürk Büstüne Saldırıyı Kınadı

     Eğitim-İş Sendikası Şarköy İlçe Temsilciliği 27 Nisan Cuma günü Cumhuriyet Meydanındaki Atatürk Anıtı önünde düzenlediği basın açıklamasında kapatılan Şarköy Öğretmenevi bahçesinde
bulunan Atatürk büstüne geçtiğimiz günlerde yapılan çirkin saldırıyı kınadı.          .
     Basın açıklamasına Eğitim -İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren, Eğitim-İş Şarköy İlçe Temsilcisi Aşkın Yazan, sendika üyesi öğretmenler ve milli eğitim çalışanları, Atatürkçü Düşünce Derneği Şarköy Şubesi Başkanı Soner Çimendere, Belediye Meclis Üyesi Fatma Dindar, CHP Şarköy İlçe yönetim kurulu üyeleri ve vatandaşlar katıldı.                                   .
     Basın Açıklamasını Eğitim -İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren okudu. Basın açıklaması şöyle:“Bilindiği gibi geçtiğimiz hafta, kapatılan öğretmenevinin bahçesinde bulunan Atatürk büstü kimliği belirsiz kişilerce saldırıya uğramış,gözleri boyanarak ilkelerini temsilen yapılan bölümleri
kırılmıştır. Bize göre bu saldırı bilinçli yapılmış bir eylemdir.                                    .
     Cumhuriyetimizin kurucusu, Kurtuluş Savaşı'nın önderi Mustafa Kemal'e yapılan bu saldırı aslında aydınlanmaya, çağdaş yaşama yapılan bir saldırıdır.                    .
     Atatürk'e saldırılar münferit değil sistemlidir. Özellikle siyasal iktidar ve akıl hocalarının on altı yıl boyunca geliştirmiş olduğu Atatürk karşıtı propaganda son yıllarda halkın bazı kesimlerini Atatürk ve Cumhuriyet karşısında kışkırtmış onun emaneti olan laikliğe ve cumhuriyete açık bir şekilde saldırabilmesinin önünü açmıştır. Bu güdüyle hareket eden bazı kendini bilmezler ülkenin birçok
noktasında görüldüğü gibi Şarköy'de de Atatürk büstüne alçakça bir saldırı düzenlenmiştir. Bu alçak saldırı karşısında yetki sahipleri ise saldırganları bulmak ve cezalandırmak yerine, olayların üstünü örtmeye, saldırgan yobazları meczup ilan edip ceza almalarının önüne geçmeye çalışmaktadırlar. Elbette Atatürk bir büstten bir heykelden ibaret değildir. Ve bu eylemler de bir heykele karşı yapılmış değildir. Bu tip saldırılar bizzat Atatürk'ün manevî kişiliğine ve bize emanet olarak bıraktığı Cum-
huriyete yönelik saldırılardır.
Buradan bütün yetkililere ve Cumhuriyet savcılarına 5816 numaralı kanunun hala yürürlükte olduğunu hatırlatıyor ve yetkilileri göreve çağırıyoruz.                                  .
     Burada belirtmek istediğimiz bir başka husus da şudur ki saldırıya uğrayan bu büst Milli Eğitim Bakanlığı'nın bilinçli politikasıyla kapısına kilit asılan onlarca öğretmenevinin birinin girişin de bulunmaktadır. Öğretmenine sahip çıkamayan, öğretmenevlerini kapatan bakanlıktan en azından beklentimiz bu binaları harabeye çevirmemesi, devlerin eserlerine sahip çıkmasıdır.              .
     Eğitim İş sendikası olarak bu konunun takipçisi olacağımızı, Atatürk'e ve Cumhuriyete sonuna kadar sahip çıkacağımızı siz değerli basın mensupları aracılığıyla bütün halkımıza bir kez daha duyu-
ruyoruz.”                                .
     Eğitim-İş Şarköy Temsilcisi Aşkın Yazan yaptığı açıklamada “Tekirdağ Eğitim-İş olarak Şarköy Öğretmenevinde Atatürk büstüne yapılan çirkince saldırıyı, Tekirdağ Şube Başkanımız Hüseyin
Eren öncülüğünde basın açıklaması yaparak kınadık. Katılan ve destek veren Atatürk ve Cumhuriyet  sevdalısı üyelerimize ve vatandaşlarımıza sonsuz teşekkürler.” dedi. 
   .

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski